Abstract | Temeljem provedene analize suvremenih trendova u turizmu i njihovog utjecaja na konkurentnost turizma Republike Hrvatske, omogućeno je izvođenje zaključnih stavova. Problematika rada, promatrana je u okviru pet poglavlja rada. U uvodnom poglavlju rada, dane su uvodne odrednice u samu problematiku rada, a koje su obuhvatile definiranje obuhvata i predmeta istraživanja, definiranje ciljeva istraživanja, definiranje izvora i korištenih metoda, kao i obrazlaganje same strukture rada. Problematika konkurentnosti i turizma bila je predmetom proučavanja drugog poglavlja rada u kojem je konkurentnost pojmovno određena te su definirani njezini utjecajni činitelji. Obrađene su i metode praćenja konkurentnosti, kao i institucije koje su nadležne za praćenje konkurentnosti. Poseban je naglasak stavljen na analizu konkurentnosti turizma Hrvatske u svjetskim okvirima, kao i na analizu konkurentnosti Hrvatske na globalnom turističkom tržištu. Turistička destinacija je sukladno potrebama ovog rada promatrana u kontekstu okvira izgradnje konkurentske prednosti.
Predmet proučavanja trećeg poglavlja rada bili su suvremeni trendovi na turističkom tržištu, a u okviru kojeg je naglasak stavljen na opće megatrendove i njihov utjecaj na turistička kretanja, trendove na tržištu turističke potražnje, kao i na trendove na tržištu turističke ponude. U četvrtom poglavlju rada, obrađena je problematika sposobnosti prilagodbe turističke ponude Hrvatske svjetskim tržišnim trendovima u cilju podizanja konkurentnosti pri čemu su obrađeni elementi izgradnje konkurentnosti turističke ponude Hrvatske kao i ključni ciljevi izgradnje konkurentnosti turističke ponude Hrvatske. Pozornost je bila usmjerena definiranje mjera za poboljšanje turizma, kao i na ograničenja i potencijalne nedostatke. U posljednjem, petom poglavlju rada, izneseni su zaključci proizašli iz obrađene problematike rada. |