Skip to main content
Početna
O repozitoriju
Kontakt
EN
HR
Digitalni repozitorij Sveučilišta u Zagrebu
Pregledavanje
Prema autoru
Prema godini
Prema organizacijskoj jedinici
Prema području
Prema vrsti rada
Prema sastavnicama
Svih dokumenata
Napredno pretraživanje
Pohranjivanje
Search Term
Rad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
završni specijalistički
4
0
Etnocentrizam potrošača u istočnoj Hrvatskoj
Bruno Pandurić (2015)
Sveučilište u Zagrebu
Ekonomski fakultet
Za citiranje koristite ovu mrežnu adresu:
https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:148:366993
Podaci o radu
Naslov
Etnocentrizam potrošača u istočnoj Hrvatskoj
Autor
Bruno Pandurić
Voditelj/Mentor
Sunčana Piri Rajh
(mentor)
Sažetak rada
Istraživanja o stavovima lokalnih potrošača prema stranim proizvodima u današnje vrijeme sve više dobivaju na značaju. U rastućoj internacionalizaciji potrošački etnocentrizam ima važnu ulogu na globalnom tržištu. Razvojem globalizacije potrošači postaju svjesniji proizvoda koji potječu iz stranih zemalja te im oni postaju dostupniji. U takvim situacijama javljaju se tendencije potrošačkog etnocentrizma kao posljedice ponašanja potrošača u kupovini, a etnocentrični potrošači nerado izabiru inozemne proizvode zbog lojalnosti prema vlastitoj zemlji. U okrilju potrošačkog etnocentrizma nastao je i ovaj poslijediplomski specijalistički rad koji svojim empirijskim istraživanjem nastoji istražiti etnocentrične tendencije potrošača na području Istočne Hrvatske. Kroz teorijski dio rada, predstavljen je teorijski okvir potrošačkog etnocentrizma, kao i njegove odrednice, te je povezan s modelima kupovnog ponašanja potrošača s ciljem stvaranja slike potrošača i njegovih demografskih karakteristika. Empirijski dio rada odnosi se na istraživanje koje je provedeno na prigodnom uzorku od 126 ispitanika s područja četiri županije Istočne Hrvatske gdje se nastojalo dobiti uvid u tendencije etnocentrizma potrošača Istočne Hrvatske.
Ključne riječi
etnocentrizam
ponašanje potrošača
demografski čimbenici
Istočna Hrvatska
CETSCALE
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanj
Sveučilište u Zagrebu
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Država obrane
Hrvatska
Znanstveno područje, polje, grana
DRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Marketing
Vrsta studija
sveučilišni
Stupanj
poslijediplomski specijalistički
Naziv studijskog programa
Marketinški menadžment
Akademski / stručni naziv
sveučilišni/a specijalist/specijalistica marketinškog menadžmenta
Kratica akademskog / stručnog naziva
univ. spec. oec.
Vrsta rada
završni specijalistički
Jezik
hrvatski
Datum obrane
2015
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
Research on attitudes of local consumers towards foreign products today are increasingly gaining in importance. The growing internationalization of consumer ethnocentrism has an important role in the global market. With the development of globalization, consumers are becoming more aware of the products originating from foreign countries, and they are more easily available. In such situations, there are ethnocentric tendencies as a result of consumer behavior in purchasing and ethnocentric consumers are reluctant to choose foreign products because of loyalty towards own country. This thesis deals with the ethnocentric tendencies of consumers in Eastern Croatia. Through the theoretical part of the thesis, the aim was to present the theoretical framework of the consumer ethnocentrism, its determinants and relationship with the buying behavior of consumers in order to describe the profile of consumers and their demographic characteristics. The empirical part of the thesis presents a study conducted on the convenient sample of 126 respondents from four different districts of Eastern Croatia in order to provide an insight into the tendencies of consumer ethnocentrism in Eastern Croatian.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)
consumer ethnocentrism
consumer behavior
demographic characteristics
Eastern Croatia
CETSCALE
Vrsta resursa
tekst
Prava pristupa
Rad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
Uvjeti korištenja rada
URN:NBN
https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:148:366993
Pohranio
Silvana Brozović