Naslov Korištenje aplikacija kao motivacija za slušanje glazbe kod djece rane i predškolske dobi
Naslov (engleski) Application use as a motivation for music listening in early and preschool age children
Autor Dora Zadro
Mentor Josipa Kraljić (mentor)
Član povjerenstva Josipa Kraljić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Vrandečić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tihomir Prša (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2020-07-07, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Glazbena umjetnost
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Temeljni cilj ovoga rada i istraživanja je utvrditi značaj, učestalost i svrhu korištenja aplikacija kao motivacije djece tijekom slušanja glazbe u njihovim odgojnim skupinama unutar ustanove ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Aplikacije se koriste prilikom aktivnog slušanja glazbe. Djeca ih mogu izraditi u likovnoj aktivnosti, a može ih izraditi i odgojitelj. Kako se djeca kreću dok pjevaju i slušaju glazbu, aplikacije najčešće drže u ruci i pokreću ih. U vrtićima se najčešće koriste slike na papiru, štapne aplikacije i lutke. Istraživanjem se pokušalo saznati na koje se načine koriste aplikacije i koliko ih korisnim smatraju sami odgojitelji koji ih upotrebljavaju u radu. Istraživanje pod nazivom “Korištenje aplikacija kao motivacija za slušanje glazbe kod djece rane i predškolske dobi” provedeno je putem online anketnog upitnika koji se temeljio na 23 pitanja različitog sadržaja među odgojiteljima iz različitih dijelova Republike Hrvatske. Anketni upitnik je podijeljen u tri dijela; prvi dio se sastoji od općenitih pitanja iz kojih se saznaju opći podaci o odgojiteljima, drugi dio se odnosi na primjenu glazbenih aktivnosti u radu odgojitelja, a u trećem se dijelu saznaje o korištenju aplikacija u glazbenim aktivnostima. Istraživanje je pokazalo kako odgojitelji često provode glazbene aktivnosti u svojim odgojnim skupinama, posebno aktivnosti aktivnog slušanja glazbe te da upotrebljavaju aplikacije u svome radu s djecom. Aplikacije imaju velik utjecaj na motiviranost djece tijekom bavljenja aktivnosti i potiču djecu na veću zaokupljenost. Odgojitelji opažaju kako korištenje aplikacija utječe na razvoj slušne percepcije, ritma, održava dječju pažnju i pozornost te utječe na bolje razumijevanje glazbenog sadržaja. U teorijskom dijelu rada govori se o vrstama slušanja glazbe, kako motivirati djecu tijekom slušanja glazbe, korištenju aplikacija te se daju primjeri obrade različitih glazbenih djela pomoću upotrebe aplikacija.
Sažetak (engleski) The main goal of this thesis and its research is to establish the significance, frequency and purpose of using applications to motivate children while listening to music in their education groups within the early childhood and preschool educational institution. Applications are used in active music listening. Children can make them in their art activities or they can be made by the teacher. As children move around while singing and listening to music, they hold the applications in their hands and move them around. In kindergartens, the most common applications are images on paper, stick props and puppets.
The research aims to discover the ways in which applications are used and how useful they are considered to be by the teachers who use them in their work. The research called “The use of applications as a motivation for music listening in early and preschool age children” was conducted through online survey questionnaire based on 23 different questions among the teachers from different parts of the Republic of Croatia. The questionnaire was divided into three parts, the first part comprising general questions concerning general information about the teachers, the second part dealing with incorporating music activities into the teachers’ work and the third part examining the use of applications within music activities. The research has shown that teachers frequently do music activities with their education groups, particularly the activities of active listening, and that they use applications in working with children. Applications significantly affect children’s motivation while doing the activity and encourage them to be more involved. Teachers have noticed that using applications affects the development of auditory perception, rhythm, sustains the child’s concentration and attention and improves the understanding of musical content. The theoretical part of the thesis deals with different kinds of music listening, the ways to motivate children during music listening and the use of applications. It also provides examples of using applications on different musical works.
Ključne riječi
aktivno slušanje glazbe
aplikacije
glazbene aktivnosti
motivacija djece
Ključne riječi (engleski)
active music listening
applications
music activities
motivating children
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:987359
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Repozitorij Repozitorij Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Datum i vrijeme pohrane 2021-01-18 13:24:16