Naslov Lutka zijevalica u radu s djecom rane i predškolske dobi
Naslov (engleski) Mouth Puppet in the Work with Children of Early and Pre-school Age
Autor Bruna Crnogorac
Mentor Marijana Županić Benić (mentor)
Član povjerenstva Tomislav Krznar (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Antonija Balić-Šimrak (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Županić Benić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti) Lutkarstvo
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija Razvojna psihologija
Sažetak Svrha ovog rada jest dati uvid u važnosti koje donose igre s lutkom bilo koje vrste, pa tako i lutke zijevalice za poticanje gotovo cjelokupnog razvoja djeteta. Također, ovim radom nastoje se istaknuti i važnosti i vrijednosti korištenja elemenata lutkarstva u radu s djecom rane i predškolske dobi. Lutka, kao glavni instrument lutkarstva, poznata je kao važan element za poticanje dječjeg razvoja. Lutka zijevalica otvara mnoge mogućnosti za ostvarivanje odgojno-obrazovnih ciljeva u radu s djecom rane i predškolske dobi i pomaže roditeljima i odgojiteljima da bolje razumiju ponašanja svoje djece kako bi s njima uspješnije i kvalitetnije surađivali. Lutka potiče maštu djeteta i pokreće njegov spoznajni i socioemocionalni svijet te mu pomaže da izrazi svoje osjećaje i misli kroz igru. Scenska lutka privlači djecu jer ih dovodi u stanje uzbuđenosti i zaigranosti jer se mogu uživjeti u imaginarni svijet koji sami stvaraju u igri. Igra s lutkom zijevalicom je simbolična igra. Simbolična igra jedna je od najvažnijih i najosnovnijih dječjih aktivnosti te predstavlja preduvjet za razvoj dječjih emocija i sposobnosti. Lutka zadovoljava dječju osnovnu potrebu za igrom, za slobodnom i za pripadanjem i samim time stvara se i pozitivna slika o sebi. Odgojitelji u dječjim vrtićima imaju važnu ulogu u razvijanju i poticanju cjelokupnog rasta i razvoja djece. Oni odgojitelji koji u odgojno-obrazovnom radu s djecom koriste scenske lutke stvaraju pogodne uvjete za dječju kvalitetnu igru. Time izgrađuju pozitivnu i uvažavajuću atmosferu u dječjoj skupini gdje se djeca osjećaju ugodno i žele stupiti u kontakt sa scenskim lutkama čime se potiče razvoj komunikacije, izražavanja svojih misli i osjećaja, smisao za suradnju i zajedništvo te svi ostali aspekti dječjeg cjelokupnog razvoja.
Sažetak (engleski) The purpose of this paper is to give insight into the importance of puppets of any kind, as well as mouth puppets for the purpose of stimulating the almost complete development of the child. Also, this work seeks to emphasize the importance and value of the use of puppetry elements in working with children of early and pre-school age. The puppet, as the main puppetry instrument, is known as an important element for encouraging children's development. Mouth puppet opens up many opportunities for achieving educational goals in working with early and pre-school children and helps parents and educators understand their children's behavior better and more effectively. The puppet promotes the imagination of the child through his cognitive and socio-emotional world and helps him express his feelings and thoughts through the game. A stage puppet attracts children because it brings them into a state of excitement and playfulness because they can enjoy the imaginary world that they create in the game. Playing with a puppet is a symbolic game. Symbolic play is one of the most important and most basic children's activities and is a prerequisite for the development of children's emotions and abilities. The puppet satisfies the child's basic need for play, for freedom and for belonging, and thus creates a positive image of himself. Teachers in kindergartens have an important role to play in developing and promoting the overall growth and development of children. Educators who use mouth puppet in educational work with children create the right conditions for a child's qualitative play. They build a positive and appreciative atmosphere in the children's group where children feel comfortable and want to get in touch with stage puppets, which promotes the development of communication, expressing their thoughts and feelings, the sense of cooperation and fellowship, and all other aspects of the child's overall development.
Ključne riječi
dijete
dječji razvoj
igra
lutka zijevalica
odgojitelj
Ključne riječi (engleski)
child
child's development
mouth puppet
teacher
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:783846
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Repozitorij Repozitorij Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Datum i vrijeme pohrane 2020-07-22 07:21:08