Naslov Govorni razvoj djece rane i predškolske dobi
Naslov (engleski) Speech development of early age and preschool children
Autor Emma Kučko
Mentor Vladimira Velički (mentor)
Mentor Božica Vuić (sumentor)
Član povjerenstva Jasna Kudek Mirošević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Alenka Mikulec (član povjerenstva)
Član povjerenstva Božica Vuić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2020-07-09, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti Metodike nastavnih predmeta humanističkih znanosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija Razvojna psihologija
Sažetak U ovom se radu govori o govornom razvoju djece rane i predškolske dobi. Govor je najvažnije sredstvo ljudske komunikacije i bez njega bi sporazumijevanje bilo gotovo nemoguće. Sastoji se od određenih faza koje je nužno razumjeti i pratiti kako bismo mogli preventivno djelovati na eventualne poteškoće u djetetovu govoru. Izravno ovisi o mnogo čimbenika, od kojih su najvažniji roditelji i odgojitelji koji djetetu moraju predstavljati dobar govorni uzor. Svakim danom postajemo svjesniji da je oko nas sve veći broj djece koja razvijaju određene govorno-jezične poteškoće. Kako bismo im pomogli ovladati poteškoćama, nužno je shvatiti uzroke nastanka te načine njihova sprječavanja. Važno je djetetu osigurati podršku i biti pravilan govorni uzor, predano i usklađeno raditi na ublažavanju poteškoća na razini obiteljske zajednice i dječjeg vrtića, provodeći aktivnosti koje će im biti korisne, a koje će istovremeno predstavljati ugodu i zabavu te razvijati govor i motoriku. U praktičnom je dijelu ovoga rada provedeno istraživanje među 340 odgojitelja predškolske djece o govornim poteškoćama s kojima se svakodnevno susreću kod djece. Cilj istraživanja bio je utvrditi koliko djece rane i predškolske dobi razvija govorno-jezične poteškoće te kojim se aktivnostima odgojitelji služe kako bi ih ublažili i tko im u tome pomaže.
Sažetak (engleski) This final work discusses the speech development of early age and preschool children. Speech is the most important way of human communication and without it would be almost impossible to communicate. It consists several phases that are necessarily to understood and followed so we can act preventively on possible difficulties in the child's speech. Speech directly depends on many factors, the biggest of which are the parents and educators who must present a good speech pattern to the child. Every day we become more aware that we are surround with an increasing number of children who have develop speech and language difficulties. In order to be able to overcome this difficulties, it was necessary to understand a root causes of ther occurrence and finding the solution to prevent reoccurring. It is important to provide support to child and to be their correct speech model, committed and coordinated to work on alleviating difficulties at the level of family community and kindergarten, carrying out activities that will be useful and in a same time will be pleasant and fun to develop speech and motor skills. In the practical part of this final work I did research among 340 educators of preschool children on speech difficulties that they are encountering on a daily basis. The aim of this research was to determine how many of early and preschool children develops speech and language difficulties and what activities educaters are using in order to minimize them, and who assist them in this if need be.
Ključne riječi
komunikacija
govorne i jezične teškoće
okolina
motorika
igre
Ključne riječi (engleski)
communication
speech and language difficulties
environment
motor skills
games
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:767172
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Repozitorij Repozitorij Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Datum i vrijeme pohrane 2020-07-22 10:35:14