Naslov Uloga učitelja u pedagoškim mjerama: dobne i obrazovne razlike
Naslov (engleski) The Role Of Teachers In Pedagogical Measures: Age And Educational Differences
Autor Anja Rog
Mentor Tomislav Topolovčan (mentor)
Član povjerenstva Adrijana Višnjić-Jevtić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Topolovčan (član povjerenstva)
Član povjerenstva Goran Lapat (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2020-09-14, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Didaktika
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija školska psihologija i psihologija obrazovanja
Sažetak Za provedbu kvalitetne i uspješne nastave potrebno je uspostaviti razrednu disciplinu, a kako bi se ona postigla postoji kućni red škole i pravila kojih se svaki učenik mora pridržavati. Međutim, u školama postoje učenici koji ne poštuju ta pravila i višestruko krše kućni red, a s druge strane postoje i učenici koji se ističu svojim vladanjem i zalaganjem na nastavi. Stoga su Zakonom o odgoju i obrazovanju regulirane dvije temeljne kategorije odgojnog djelovanja u školskim sustavima. To su poticajne i kaznene pedagoške mjere, Poticajne pedagoške mjere usmjerene su na pohvale i nagrade, dok su kaznene pedagoške mjere usmjerene na kritike i kazne i one se izriču učenicima zbog povrede dužnosti, neispunjavanja obveza, nasilničkog ponašanja i drugih neprimjerenih ponašanja. Kaznene pedagoške mjere u osnovnoj školi su opomena, ukor, strogi ukor i preseljenje u drugu školu. Razlog zbog kojeg se one izriču jesu sve češća neprimjerena ponašanja kod učenika koja se po težini dijele na: lakša, teža, teška i osobito teška neprihvatljiva ponašanja. Prema Pravilniku o kriterijima za izricanje pedagoških mjera svrha izricanja pedagoške mjere jest da se njezinim izricanjem utječe na promjenu ponašanja učenika kojem je mjera izrečena te da bude poticaj na odgovorno i primjereno ponašanje drugim učenicima. Izricanjem pedagoških mjera učenika bi se trebalo potaknuti na preuzimanje odgovornosti te bi učenik na taj način trebao razviti pozitivan odnos prema školi, školskim obavezama, školskom okruženju, učiteljima i razrednim kolegama. Izricanje pedagoških mjera temelji se na principima postupnosti, proporcionalnosti, pravednosti i pravodobnosti. U svrhu ovog diplomskog rada provedeno je istraživanje metodom intervjua čiji je cilj bio utvrditi koja je uloga učitelja u pedagoškim mjerama i postoje li dobne i obrazovne razlike. Podaci istraživanja prikupljeni su intervjuiranjem dviju učiteljica razredne nastave.
Sažetak (engleski) In order to implement quality and successful teaching, it is necessary to establish classroom discipline and in order to achieve it, there are school rules that every student must follow. However, in schools there are students who do not respect these rules and repeatedly violate the house rules, and on the other hand there are students who stand out with their behavior and commitment to teaching. Therefore, the Law on primary and secondary Education in the Republic of Croatia regulates two basic categories of educational activities in school systems. These are stimulative and punitive pedagogical measures. Stimulative pedagogical measures are aimed at praise and awards, while punitive pedagogical measures are aimed at criticism and punishment and they are imposed on students for breach of duty, failure to fulfill obligations, violent behavior and other inappropriate behavior. Punitive pedagogical measures in primary school are warning, reprimand, severe reprimand and transfer to another school. The reason why they are pronounced is the increasingly common unacceptable behaviors in students, which are divided by severity into: mild, harder, tough and especially tough unacceptable behaviors. According to the Ordinance on Criteria for Imposing Pedagogical Measures, the purpose of imposing a pedagogical measure is to change the behavior of the student to whom the measure was imposed and to encourage responsible and appropriate behavior of other students. The imposition of pedagogical measures should encourage students to take responsibility, and in this way the student should develop a positive attitude towards school, school obligations, school environment, teachers and classmates. The imposition of pedagogical measures is based on the principles of gradualness, proportionality, fairness and timeliness. A study aimed at determining the role of teachers in pedagogical measures and the existence of libno and educational differences has been proven. Research data were collected by interviewing two primary school teachers.
Ključne riječi
učenici
pedagoške mjere
razredna disciplina
neprimjereno ponašanje
intervju
Ključne riječi (engleski)
students
pedagogical measures
classroom discipline
violent behaviour
interview
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:638585
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Repozitorij Repozitorij Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Datum i vrijeme pohrane 2020-10-12 06:56:08