Naslov Dramske igre i vježbe kao sredstvo poticanja dječjeg jezično-govornog razvoja
Naslov (engleski) Drama Games and Exercises as a Means of Encouraging Children's Language and Speech Development
Autor Katarina Delimar
Mentor Iva Gruić (mentor)
Član povjerenstva Iva Gruić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Vignjević (član povjerenstva)
Član povjerenstva Maša Rimac Jurinović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2020-07-07, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti)
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Kompetentni odgojitelji raznim načinima mogu podržavati razvoj govora i jezika kod djece, a jedan od načina je korištenje dramskog odgoja u odgojno-obrazovnom procesu. Ovaj završni rad povezuje dramske igre i vježbe s razvojem govora i jezika kod djece. Dijete je aktivan tvorac znanja koji samostalno otkriva većinu jezičnih pravila i kao takav jezik usvaja lako, spontano i s ugodom (Apel i Masterson, 2004). Govor je osnovni oblik ljudske komunikacije i najintenzivnije se uči u razdoblju od rođenja do sedme godine djetetova života (Selimović, Karić, 2011). Igra koja je u djetinjstvu prirodno sredstvo izražavanja, također je i djetetova unutarnja potreba koja je popraćena osjećajem ugode i zadovoljstvom (Aladrović Slovačak, 2018). Dramske igre i vježbe djecu smještaju u određene uloge i djeca kroz te uloge stvaraju nova iskustva. Kroz takva iskustva jačaju svoje perceptivne i komunikacijske vještine oponašajući i opisujući svoju okolinu, manipulirajući stvarima koje su pod njihovom kontrolom, istražujući zvukove i prostor i upotrebljavajući raznolike pokrete (Bojović, 2013). Suvremena literatura predlaže niz različitih dramskih aktivnosti koje uključuju aktivan govor i koje potiču razvoj govorno-jezičnog izraza. U radu su prikazane odrednice govora i jezika, dramskog odgoja i konkretni primjeri dramskih igara i vježbi koje podržavaju govorno-jezični razvoj. U svrhu pisanja ovoga rada, navedene dramske igre i vježbe podijelila sam u četiri skupine prema općenitim pravilima igara i vježbi i prema aspektima govorno-jezičnog razvoja koje iste potiču. To su igre i vježbe namijenjene pričanju priča, igre i vježbe namijenjene pravilnom izgovoru glasova, igre i vježbe s pitanjima te igre i vježbe u kojima rekvizit usmjerava priču.
Sažetak (engleski) Competent early education teachers can support the development of speech and language in children in a variety of ways, and one way is to use drama education in the educational process. This paper connects drama games and exercises with the development of language and speech in children. The child is an active creator of knowledge who independently discovers most language rules and as such acquires language easily, spontaneously, and with pleasure (Apel and Masterson, 2004). Speech is the basic form of human communication and is most intensively learned in the period from the birth to the seven years of age (Selimović, Karić, 2011). Play, which is a natural medium of expression in childhood, is also a child's inner need that is accompanied by a sense of comfort and satisfaction (Aladrović Slovačak, 2018). Drama games and exercises place children in certain roles and children create new experiences through these roles. Through such experiences, they strengthen their perceptual and communication skills by mimicking and describing their environment, manipulating things under their control, exploring sounds and space, and using a variety movements (Bojović, 2013). Contemporary literature suggests various dramatic activities that include active speech and that encourage the development of speech and language expression. The paper presents meanings of speech and language, drama in education and specific examples of dramatic games and exercises that support speech and language development. For the purposes of writing this paper, I have divided the listed drama games and exercises into four groups according to the general rules of games and exercises and according to the aspects of speech and language development that they encourage. Those groups are: games and exercises intended for storytelling, games and exercises intended for the correct pronunciation, games and exercises with questions and games and exercises in which the prop directs the story.
Ključne riječi
jezično-govorni razvoj
dramska igra
dramska vježba
Ključne riječi (engleski)
language and speech development
drama games
drama exercises
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:130164
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i preškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Repozitorij Repozitorij Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Datum i vrijeme pohrane 2021-01-20 12:38:37