Naslov Računalno razmišljanje i programiranje u osnovnoškolskom obrazovanju
Naslov (engleski) Computational Thinking And Programming In Primary Education
Autor Dunja Škvorc
Mentor Predrag Oreški (mentor)
Član povjerenstva Vladimir Legac (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tedo Vrbanec (član povjerenstva)
Član povjerenstva Predrag Oreški (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-07-05, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Računarstvo
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Didaktika
Sažetak Kurikularnom reformom i uvođenjem obaveznog provođenja izborne nastave
Informatike od 1. do 4. razreda u svim školama Republike Hrvatske sve je veća potreba za
kreiranjem kvalitetnih nastavnih sredstava. Hrvatski izdavači u udžbenicima nude različite
sadržaje za ostvarenje odgojno-obrazovnih ishoda, no nisu svi sadržaji jednako kvalitetni i
primjereni svim učenicima. Glavnu ulogu u odabiru sadržaja za ostvarenje odgojno-obrazovnih
ishoda ima učitelj koji kritički analizira sadržaje udžbenika. Sadržaji u udžbeniku često u
potpunosti ne odgovaraju individualnim potrebama učenika. Iz svega navedenog proizlazi da
je važna sastavnica kvalitetnog poučavanja i učenja učiteljeva kompetencija za odabir tih
sadržaja, a prema potrebi i izmjeni te kreiranju vlastitih zadataka i primjera. Razvoj računalnog
razmišljanja i programiranja ima višestruke koristi, no kod učenika predstavlja apstraktan
proces, stoga je vrlo važna motivacija i poticaj, na što utječu brojni faktori: odabir sadržaja
primjerenog razvojnom stadiju učenika, odabir primjera iz svakodnevnog života te mogućnost
primjene izrađenih programa, odabir odgovarajućeg programskog jezika. Ovaj diplomski rad
teorijski objašnjava računalno razmišljanje i programiranje, sadrži pregled provođenja
nastavnog predmeta Informatika u Republici Hrvatskoj i Kurikuluma nastavnog predmeta
Informatika za osnovnu školu i gimnazije, analizu sadržaja udžbenika koji ostvaruju ishode u
domeni Računalno razmišljanje i programiranje, nudi prijedloge za ostvarenje odgojnoobrazovnih ishoda i prijedloge za povezivanje sadržaja Računalnog razmišljanja i
programiranja s ostalim predmetima u sklopu projektne nastave. Polazište u kreiranju
prijedloga za ostvarenje odgojno-obrazovnih ishoda bili su svakodnevni problemi s kojima se
učenici susreću, primjerenost zadataka s obzirom na kognitivni razvoj učenika te primjenjivost
programa na ostalim nastavnim predmetima.
Sažetak (engleski) With the curricular reform and the introduction of compulsory elective classes in informatics
from 1st to 4th grade in all schools of the Republic of Croatia, there is a growing need to create
quality teaching aids. Croatian publisher's in textbooks offer different content for achieving
educational outcomes, but not all content is of equal quality and appropriate for all students.
The main role in the selection of content for the achievement of educational outcomes is played
by the teacher who critically analyzes the contents of the textbook. The content of the textbook
often does not fully correspond to the individual needs of the students. It follows from all the
above that an important component of quality teaching and learning is the teacher's competence
to select those contents, and if necessary, to change and create their own tasks and examples.
The development of computational thinking and programming has multiple benefits, but it is
an abstract process for students, so motivation and encouragement is very important, which is
influenced by many factors - choosing content appropriate for the developmental stage of
students, choosing examples from everyday life and the possibility of applying for appropriate
programs, programming language. This diploma thesis theoretically explains computational
thinking and programming, contains an overview of the implementation of the subject
Informatics in the Republic of Croatia and the Curriculum of the subject Informatics for primary
school and gymnasium, analysis of textbooks that achieve outcomes in the field of
computational thinking and programming, offers proposals for educational outcomes and
suggestions for connecting the content of computational thinking and programming with other
subjects within the project teaching. The starting point in creating proposals for the achievement
of educational outcomes were everyday problems that students encounter, the adequacy of tasks
to the cognitive development of students, and the applicability of the program in other subjects.
Ključne riječi
računalno razmišljanje
programiranje
kurikulum
udžbenici
odgojnoobrazovni ishodi
Ključne riječi (engleski)
computational thinking
programming
curriculum
textbooks
educational outcomes
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:340886
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Repozitorij Repozitorij Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Datum i vrijeme pohrane 2021-12-14 10:00:26