Naslov Glazbena improvizacija u radu s djecom predškolskog uzrasta u odgojno-obrazovnoj ustanovi
Naslov (engleski) Musical improvisation in work with children of preschool age in an educational institution
Autor Lucia Milde
Mentor Blaženka Bačlija Sušić (mentor)
Član povjerenstva Martina Mičija (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Golik (član povjerenstva)
Član povjerenstva Blaženka Bačlija Sušić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-07-04, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Glazbena umjetnost Glazbena pedagogija
Sažetak Završni rad razrađuje temu glazbene improvizacije te njezine načine provedbe u radu s djecom predškolske dobi u kontekstu odgojno-obrazovne ustanove. Glazbena improvizacija se promatra kao značajno sredstvo poticanja cjelokupnog djetetova razvoja i njegove kreativnost. Rad se temelji na analizi teorijskih činjenica te prikazu praktičnih primjera kako bi se istaknule dobrobiti aktivnosti glazbene improvizacije u ranom odgoju i obrazovanju. U prvom dijelu rada, ističe se važnost glazbe u ranom i predškolskom odgoju te njezin doprinos glazbenom razvoju. Osim doprinosa s aspekta glazbenog razvoja, opisuju se i dobrobiti glazbe za kognitivni, motorički, govorni, socijalni i emocionalni razvoj. Nadalje su opisani različiti oblici glazbenih aktivnosti kao što su aktivnost upoznavanja, usvajanje i ponavljanje pjesme i brojalice, igre s pjevanjem, aktivno slušanje glazbe te sviranje na udaraljkama te njihov pozitivan učinak na dijete. Svaka od ovih aktivnosti detaljno je opisana s naglaskom na njihov pozitivan učinak na dijete. Uz navedene glazbene aktivnosti u radu se posebno ukazuje na vrijednost i doprinos glazbene improvizacije kao temeljnog oblika dječjeg glazbenog stvaralaštva. Prikazani su različiti načini provedbe aktivnosti glazbene improvizacije u radu s djecom rane i predškolske dobi u kontekstu integriranog kurikuluma. Polazeći od cjelovitog pristupa odgoju i obrazovanju istaknuta je integracija glazbenih aktivnosti s aktivnostima iz drugih područja. Prikazani su različiti načini na koje se glazbene aktivnosti mogu integrirati i povezati s drugim područjima u okviru različitih tema aktivnosti pridonoseći i obogaćujući na taj način proces iskustvenog učenja djece. U završnom dijelu rada su prikazani praktični primjeri integracije aktivnosti glazbene improvizacije kroz teme „Svemir“ i „Kukci“. Aktivnosti glazbene improvizacije omogućuju djeci slobodno izražavanje emocija i ideja potičući njihovu kreativnost te jačajući samopouzdanje i pozitivnu sliku o sebi. Također, potiču razvoj fleksibilnosti, timskog rada, međusobnog slušanja i čekanja na red kao važnih životnih vještina. Temeljem provedenih praktičnih aktivnosti, zaključeno je da djeca pokazuju značajan interes za aktivnosti glazbene improvizacije u kontekstu integriranog kurikuluma ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Stoga je važno da odgojitelji integriraju glazbenu improvizaciju u svakodnevne aktivnosti u radu s djecom.
Sažetak (engleski) The final paper elaborates on the topic of musical improvisation and its implementation methods in working with preschool children in the context of an educational institution. Musical improvisation is seen as an important means of encouraging the child's holistic development and creativity. The work is based on the analysis of theoretical facts and the presentation of practical examples in order to highlight the benefits of musical improvisation activities in early education. In the first part of the paper, the importance of music in early and preschool education and its contribution to musical development is emphasized. In addition to the contribution from the aspect of musical development, the benefits of music for cognitive, motor, speech, social and emotional development are also described. Furthermore, different forms of musical activities are described, such as familiarization activities, learning and repeating songs and counters, singing games, active listening to music and playing percussion, and their positive effect on the child. Each of these activities is described in detail with an emphasis on their positive effect on the child. In addition to the mentioned musical activities, the paper particularly points out the value and contribution of musical improvisation as a fundamental form of children's musical creativity. Different ways of implementing musical improvisation activities in working with children of early and preschool age in the context of an integrated curriculum are presented. Starting from a comprehensive approach to upbringing and education, the integration of musical activities with activities from other areas is emphasized. Various ways in which musical activities can be integrated and connected with other areas within different activity themes are shown, thus contributing and enriching the process of children's experiential learning. In the final part of the paper, practical examples of the integration of musical improvisation activities through the themes "Space" and "Insects" are presented. Musical improvisation activities enable children to freely express their emotions and ideas, encouraging their creativity and strengthening self-confidence and a positive self-image. Also, they encourage the development of flexibility, teamwork, mutual listening and turn-taking a important life skills. Based on the practical activities, it was concluded that children show a significant interest in musical improvisation activities in the context of the integrated curriculum of early and preschool education. Therefore, it is important that educators integrate musical improvisation into daily activities in working with children.
Ključne riječi
glazbena improvizacija
djeca predškolske dobi
djetetov cjelovit razvoj
integrirani kurikulum
Ključne riječi (engleski)
musical improvisation
children of preschool age
the child's complete development
integrated curriculum
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:886421
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Repozitorij Repozitorij Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Datum i vrijeme pohrane 2024-10-17 08:17:42