Naslov Ručni rad - tkanje i filcanje
Naslov (engleski) Handwork - weaving and felting
Autor Petra Župan
Mentor Morana Varović Čekolj (mentor)
Član povjerenstva Antonija Balić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Županić Benić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Morana Varović Čekolj (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-06, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Interdisciplinarno umjetničko polje
Sažetak Tema je ovog diplomskog rada ručni rad – tkanje i filcanje u predškolskim ustanovama. Rad sadrži dva dijela, teorijski i empirijski dio. U teorijskom dijelu rada daje se definicija ručnog rada i prikazana je kratka povijesti ručnog rada. Nadalje, detaljnije se opisuje tehnika tkanja, koje metode tkanja postoje te se daje primjer pojedinih aktivnosti tkanja koje se mogu provoditi u predškolskim ustanovama s djecom. Zatim se detaljnije opisuje tehnika filcanja i također govori o njezinim metodama i primjerima aktivnosti na temu filcanja s djecom u predškolskim ustanovama. Nadalje, stavlja se naglasak na ručni rad u waldorfskoj pedagogiji gdje se posebno njeguje u radu s djecom te se na samom kraju teorijskog dijela govori o dobrobitima i značaju ručnog rada za djecu i njihov cjelokupni razvoj.
Drugi dio rada sadrži rezultate istraživanja provedene s odgojiteljima koji rade u dječjim vrtićima diljem Republike Hrvatske. Istraživanje se provelo putem online ankete putem Google Formsa. Cilj istraživanja bio je istražiti koliko odgojitelja primjenjuje aktivnosti ručnog rada tkanja i filcanja u predškolskim ustanovama te ispitati stavove odgojitelja o značaju ručnog rada tkanja i filcanja na cjelokupni razvoj djeteta. Dobiveni rezultati istraživanja ukazuju na to da se danas odgojitelji češće odlučuju za neke druge aktivnosti nego za aktivnosti ručnog rada poput tkanja i filcanja. Navedeno je puno razloga zbog kojih je tomu tako, a neki od njih osje aj su nekompetentnosti za provedbu takvih aktivnosti, manjak prikladnog pribora i sami uvjeti rada poput prevelikog broja djece na jednu odgojiteljicu. Unatoč tome, utvrđeno je kako je većina odgojitelja svjesna i upoznata s dobrobitima koje takve aktivnosti imaju za razvoj djece poput razvoja fine motorike i kreativnosti.
Sažetak (engleski) The topic of this thesis is handwork: weaving and felting in preschool institutions. The paper contains two parts, the theoretical and the empirical part. In the theoretical part of the work, the definition of manual labor is given and a brief history of manual labor is presented. Furthermore, the weaving technique is described in more detail, which weaving methods exist and an example of individual weaving activities that can be carried out in preschool institutions with children is given. Then the felting technique is described in more detail and also talks about its methods and examples of activities on the topic of felting with children in preschool institutions. Furthermore, emphasis is placed on handwork in Waldorf pedagogy, where it is especially nurtured when working with children, and at the very end of the theoretical part, the benefits and significance of handwork for children and their overall development are discussed.
The second part of the paper contains the results of research conducted with educators who work in kindergartens throughout the Republic of Croatia. The research was conducted through an online survey via Google Forms. The goal of the research was to investigate how many educators apply the activities of handwork: weaving and felting in preschool institutions, and to examine the views of educators on the significance of handwork: weaving and felting on the overall development of the child. The obtained research results indicate that today educators more often choose other activities than manual work activities such as weaving and felting. Many reasons have been given for this, and some of them are the feeling of incompetence for the implementation of such activities, less adequate equipment and the working conditions themselves, such as too many children for one teacher. Despite this, it was established that the majority of educators are aware and familiar with the benefits that such activities have for the development of children, such as the development of fine motor skills and creativity.
Ključne riječi
ručni rad
tkanje
filcanje
odgojitelj
fina motorika
kreativnost
Ključne riječi (engleski)
handwork
weaving
felting
educator
fine motor skills
creativity
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:654118
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Repozitorij Repozitorij Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Datum i vrijeme pohrane 2024-11-04 08:27:42