Naslov Važnost poučavanja statistike i vjerojatnosti u razrednoj nastavi
Naslov (engleski) The Importance Of Teaching Statistics And Probability In Primary Education
Autor Ivana Lolić
Mentor Predrag Vuković (mentor)
Član povjerenstva Adrijana Višnjić-Jevtić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Predrag Vuković (član povjerenstva)
Član povjerenstva Mateja Sabo Junger (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-06-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana PRIRODNE ZNANOSTI Matematika
Sažetak U ovom diplomskom radu opisana je statistika i vjerojatnost kao grana matematike i njezina svrha u razrednoj nastavi. Ukratko su predstavljene statistika i vjerojatnost kao znanosti te njihovi poĉeci, razvoj kroz povijest te primjena u razrednoj nastavi. Nadalje, prikazana je zastupljenost domene Podatci, statistika i vjerojatnost u Kurikulumu za nastavni predmet matematika kroz obrazovne ishode, odnosno koje obrazovne ishode vežemo za statistiku i vjerojatnost u kurikulumu kroz sva ĉetiri razreda razredne nastave te postotak njihove zastupljenosti. Opisane su i vještine koje će uĉenici usvojiti primjenom kurikuluma kroz nastavni predmet matematika. Kako bismo uoĉili važnost pouĉavanja statistike i vjerojatnosti analizirat ćemo rezultate ispita koji se provode u Republici Hrvatskoj, a to su Međunarodno istraživanje trendova u znanju matematike i prirodoslovlja (TIMSS) te projekt Nacionalni ispiti iz matematike koji se provodio od 2011. – 2014. godine. U navedenim ispitima analizirat ćemo postotak zastupljenosti zadataka domene Podatci, statistika i vjerojatnost te uspješnost uĉenika razredne nastave u toj domeni. Ukratko je opisan i Nacionalni ispit iz matematike koji se provodi u osnovnim školama od 2014. godine prema kurikulumu. Također, navedene su prednosti uĉenja i pouĉavanja statistike i vjerojatnosti i vještine koje uĉenici stjeĉu uĉenjem statistike i vjerojatnosti. Uz prednosti navedena je i međupredmetna povezanost statistike i vjerojatnosti s drugim nastavnim predmetima te na koji naĉin možemo upotrijebiti statistiku i vjerojatnost u nastavi. U ovom radu predstavljeno je i istrživanje o važnosti pouĉavanja statistike i vjerojatnosti, odnosno znaju li uĉitelji razredne nastave koje vještine uĉenici stjeĉu uĉenjem statistike i vjerojatnosti. Istraživanje je provedeno pomoću ankete, a ispitanici su bili uĉitelji razredne nastave na podruĉju Međimurja.
Sažetak (engleski) This thesis describes statistics and probability as a branch of mathematics and its purpose in classroom teaching. Statistics and probability as a science and their beginnings, development through history and application in classroom teaching are briefly presented. Furthermore, the representation of the domain data, statistics and probability in the Curriculum for the subject mathematics through educational outcomes is presented, i.e. which educational outcomes are associated with statistics and probability in the curriculum through all four grades of primary education and the percentage of their representation. The skills that students will acquire by applying the curriculum through the subject mathematics are also described. In order to notice the importance of teaching statistics and probability, we will analyze the results of exams conducted in the Republic of Croatia, namely the International Research of Trends in Mathematics and Natural Sciences (TIMSS) and the project National Exams in Mathematics, which was implemented from 2011 to 2014. In these exams, we will analyze the percentage of representation of domain tasks Data, statistics and probability and the performance of primary school students in this domain. The National Exam in Mathematics is also briefly described, which has been conducted in primary schools since 2014. according to the curriculum. Also, the benefits of learning and teaching statistics and probability and skills that students acquire by learning statistics and probabilities are listed. In addition to the advantages, there is a cross-curricular correlation between statistics and probability with other subjects and how we can use statistics and probability in teaching. This paper also presents a research on the importance of teaching statistics and probabilities, i.e. whether primary school teachers know what skills students acquire by learning statistics and probabilities. The survey was conducted using questionnaire, and the respondents were primary school teachers in MeĊimurje.
Ključne riječi
kurikulum
nacionalni ispiti iz matematike
statistika
TIMSS
uĉenici razredne nastave
uĉitelji razredne nastave
vjerojatnost
Ključne riječi (engleski)
classroom students
curriculum
national exams in mathematics
primary school teachers
probability
statistics
TIMSS
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:252265
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Repozitorij Repozitorij Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Datum i vrijeme pohrane 2024-07-09 12:41:58